Strony

środa, 21 października 2015

Tarta na slodko czyli wariacja na temat winogrona





Sezon na winogrono powoli się kończy, tak więc chcąc wykorzystać jego końcową obecność upiekłam tartę. Przepis Pawła, wykonanie moje, On nie ma piekarnika ).




Krok 1. Skład :
CIASTO:
-1,5 szklanki mąki
- 1 jajko
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 100 g masła
MASA
- 1 serek mascarpone ( można użyć również serka homogenizowanego lub jogurtu naturalnego - przynajmniej tak mi się wydaje, można sprawdzić :) )
- 2 łyżki cukru pudru
- 1 żółtko
- 2-3 łyżki śmietanki do kawy



Krok 2. How I did it?
Wszystkie składniki włożyć do miski i zagnieść ciasto. Powinno być miękkie i odrywać się od dłoni. Wykładamy je na uprzednio przygotowaną blaszkę ( najlepiej posmarować całą masłem lub oliwą i posypać bułką tartą, warto skupić się również na bokach blachy, a nie tylko na jej spodzie ). Tak przygotowaną formę wkładamy z rozłożonym ciastem na 30 minut do lodówki, bądź na 10 minut do zamrażalnika. W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni C. Po upływie ustalonego czasu wyjmujemy formę z lodówki tudzież zamrażalnika  i nakłuwamy ciasto widelcem ( zniweluje to jego rośnięcie). Wkładamy do pieca na 10 minut.









Krok 3. La Masa
Serek mascarpone wraz z jajkiem i cukrem pudrem ucieramy w misce. Można użyć miksera lub drewnianej kulki ( wybrałam opcję 2). Jeżeli masa wyjdzie nam za gęsta możemy dolać trochę śmietanki.




Krok 4. WINOgrono
Kroimy na połówki. Ot, cała filozofia.




Krok 5. Finisz
Po 10 minutach wyjmujemy formę z pieca ( jeżeli w tym czasie zauważymy, że ciasto rośnie, przekłuwamy je delikatnie). Niech sobie trochę ostygnie. Następnie kładziemy na ciasto owoc ( w tym wypadku winogrono) i zalewamy masą z serka. Wkładamy do piekarnika na 20 minut.
Koniec!



Prawda, że prosto? i na dodatek jak smacznie :))
Ps. Byłam tak zaaferowana całym przedsięwzięciem, że zapomniałam zrobić zdjęcia upieczonej tarty.. Ale to przecież mało istotna rzecz!

Buon Appetino
A. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz