Strony

poniedziałek, 21 marca 2016

Beagle - łaciaty szczekacz





Z serii jakiego psa wybrać - dzisiaj kilka słów o uroczych Beaglach :)








W tej rasie psa zakochałam się już bardzo dawno temu. Byłam zatem pewna, że to właśnie on poszerzy grono rodzinne. Jednak, tak się nie stanie - nie dlatego, że jestem chwiejna decyzyjnie, ale po przeanalizowaniu dziesiątek artykułów stwierdziłam, że nie jest to odpowiedni pies dla mnie.
Poniżej kilka słów o tym uroczym czworonogu, może będzie idealny dla Was!
Beagle
Są to psy bardzo wesołe, energicznie, inteligentne, sympatyczne bardzo łatwo nawiązują kontakty, szybko się uczą. Są zaliczane do rodziny psów gończych, brały udział w polowaniach już w XVI-sto wiecznej Anglii! Obecnie najbardziej popularne są w Ameryce, głównie jako psy do towarzystwa.




Jak wygląda Beagle?
Są to psy średniej wielkości ( zdecydowanie większe od mopsów - minimalny wzrost to 33 cm, a maksymalny 40 cm), posiadają bardzo zgrabną głowę, okrągłą kufę, ciemnobrązowe oczy i długie zaokrąglone uszy. Kończyny proste i stabilne, dosyć długie. Sierść beaglów występuje w dwóch wariantach: bicolor - czyli biała i brązowa lub tricolor czyli biała, brązowa oraz czarna. Końcówka ogonka piesków jest zawsze biała.



Co je i jak go pielęgnować?
Kupując tego psiaka trzeba wziąć pod uwagę, że bardzo dużo je. Bardzo często beagle maja problemy z wagą i są otyłe. Należy karmić je o regularnych porach i zapewnić im potrzebną dawkę ruchu.
Jeżeli chodzi o higienę, to sprawi Wam na pewno mniej kłopotu niż mops o którym możecie przeczytać
TU.
Pamiętamy jednak o obcinaniu mu pazurów, najlepiej raz w tygodniu. Poduszki łap trzeba smarować wazeliną, zwłaszcza w okresie zimowym. Nie zapominajcie również o czyszczeniu uszek!


Kto nie może mieć Beagla?
Na pewno nie Paweł, bo po doświadczeniach życiowych nie darzy ich szczególną sympatią :(
Tak na prawdę, Beagle to bardzo wymagający pies i zdecydowanie nie każdy może go posiadać. Jeżeli nie lubisz ruchu, spacerów i dzikich szaleństw na łonie przyrody to nie jest pies dla Ciebie! Jak przy każdym szczeniaku, również przy Beaglu musimy się liczyć z dużymi startami materialnymi. Pogryzione fotele, kanapy czy laczki to niemalże codzienność :) Są to psy z natury bardzo przyjazne, jeżeli szukacie stróża, który zaatakuje złodzieja, to również nie jest pies dla Was. Na koniec należy wspomnieć, że są to psiaki bardzo głośne, przez większość swojego życia szczekają! :)



Podsumowanie
Jeżeli lubisz aktywność fizyczną, większość czasu przebywasz w domu to zdecydowanie pies dla Ciebie! Uroczy towarzysz spacerów, biegów i grzybobrania. Oddany i bardzo przyjacielski, w dodatku prześliczny i urokliwy. Potrzebuje dużo Twojego czasu, nie zamykaj go na cały dzień w mieszkaniu!

Paweł - może jednak?

Bierz mnie, jestem Twój! :)


A.

Ja z mojej strony, bazując na doświadczeniu, zmuszony jestem wnieść zdanie odrębne. TEN pies, a raczej psio-demoniczna hybryda jest odpowiedni wyłącznie dla miłośników sportów ekstremalnych. Gatunek jest nadpobudliwy i ciężko zaspokoić jego potrzebę ruchu. Psy są inteligentne, ale niestety sporą cześć tego potencjału wkładają w czynienie zła. Niszczenie waszego dobytku to ich ulubione zajęcie, nie przeszkadza im na przykład napięcie elektryczne w kablach, które są ich ulubiona zabawka do gryzienia. Jeżeli pies uprze się że nie będzie się załatwiał na dworze, to zapewniam was, że wyjdzie na jego i nie unikniecie sprzątania mieszkania 100 razy dziennie. Ja osobiście miałem do czynienia z egzemplarzem, który bał się świata zewnętrznego, nie chciał niestety hasać po łąkach i trawnikach. Za to po powrocie do domu czerpał radość z biegania wokół pokoju. Serdecznie nienawidzę beagli. Są tańsze sposoby na zatrucie sobie życia! P.S. Kocham mopsy <3      P.
















1 komentarz: