Strony

środa, 30 marca 2016

Poświąteczne obżarstwo, czyli paszteciki

Wiem, że po świętach, ostatnia rzeczą o której chcielibyście myśleć to jedzenie. Ale nie mogę się oprzeć, by nie przedstawić tego prostego  przepisu. Jeżeli akurat została wam na przykład biała świąteczna kiełbasa, to dobrze się składa!

Przygotowanie małych apetycznych przekąsek, to bardzo użyteczna umiejętność. Zbliża się sezon na grilla, pikniki i posiłki w ogrodzie, jestem przekonany, że zdołacie jakoś wykorzystać pomysł na proste paszteciki:

Biegniemy wiec do spiżarni po składniki:
-rolkę ciasta francuskiego (możecie oczywiście sporządzić je osobiście ale to wydłuży czas oczekiwania na danie o jakieś 3 dni)
-pieczarki
-cebulę
-białą kiełbasę
-jajko
-bazylię, pieprz, sól, majeranek

Będziemy też potrzebować piekarnika, ostrego noża i dwóch rąk.

Grzyby siekamy. Można się bawić, pokroić je w ćwiartki lub słupki ale ja wrzuciłem je po prostu do szatkownicy. W celu redukcji ich masy odsmażyłem je w głębokim garnku. Do smaku osoliłem. 

Czas na cebule, posiekaną musimy zeszklić. Zasypujemy ja obficie suszonymi bazylia i majerankiem, a także solimy i pieprzymy. Po przygotowaniu mieszamy z grzybami.
Tak wygląda farsz z pieczarek cebuli i jajka
Farsz musimy przestudzić. Do ochłodzonego dodajemy całe jajko i mieszamy.
Kiełbasę kroimy na ćwiartki: czyli najpierw wzdłuż i później jeszcze raz wzdłuż.
To miałem na myśli pisząć: "wzdłuż, a potem wzdłuż"
Rozwijamy ciasto: wzdłuż dłuższego brzegu układamy kiełbasę.
Rozwinięte ciasto
 Obok niej umiejscawiamy gruba warstw farszu. 
Kiełbasa na brzegu i duużo farszu
Zamaszystym ruchem zwijamy ciasto w zgrabną roladę.
Rolada zwinięta z rozmachem
Teraz ważne: ostrzymy nóż. Bez ostrego noża ani rusz. Kroimy roladę na plasterki około dwucentymetrowej szerokości.
"Tępym nożem możesz sobie kroić kiwi nie roladę..."
Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. 
Tak wyglądają nasze cudeńka przed wypiekiem
Paszteciki pieczemy tak długo aż się zarumienią. Spożywamy na ciepło lub na zimno w dowolnych kompozycjach! Oczywiście pasztecik możną przygotować bez akcentu miernego, aczkolwiek w okresie Wielkanocnym biała kiełbasa wydała mi się sympatycznym dodatkiem.

Smacznego!

P.  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz